HTML

egy tál étel

egytálételekrül

Tutijó



Díjaink



Rákóczi cheesecake

2008.12.06. 20:47 Lövenberg Balázs

Fúziós konyha!

Rákóczi túrós (lepény) és amerikai sajttorta házassága! Exkluzív közvetítés!

Amúgy semmi különös, az ötleten kívül. Sőt, az ötlet sem különös, tulajdonképpen adja magát. Mégse hallottam korábban mástól. Tehát.

Nekiindulunk a szokásos amerikaias sajttortának: kábé 30 deka darált kekszet összegyúrunk annyi olvasztott vajjal, hogy úgy-ahogy összeálljon. Ez saccra olyan 10 deka lehet, de az is elképzelhető, hogy több. Esetleg kevesebb, ha nagyon izzad a kezünk, fúj. A keveréket letapasztjuk a tortaforma aljára, 180 fokos sütőben világosbarnára sütjük.

Közben elkészítjük a sajtrészt, ami ezúttal 2 rész krémsajtot, 1 rész rendes magyar túrót tartalmaz, összesen háromnegyed kilót. Ezen kívül legyen még benne cukor ízlés szerint, a mi ízlésünk 5-6 evőkanalat diktál, vanília ízlés szerint, reszelt citromhéj (kedves gyerekek, a citrom héját a nemzetközi szállítás meg egyebek miatt mérgező dolgokkal vonják be, ezért jól meg kell mosni reszelés előtt, hacsak nem saját termés), némi citromlé ízlés szerint, pár (2-3) tojás, valamennyi (1-másfél deci) tejföl lazítónak, valamennyi (1-másfél evőkanál) liszt összefogónak.

Na, kész is az alap, vegyük ki a sütőből, várjuk meg, míg kicsit kihűl, azután kenjük meg vékonyan baracklekvárral. Öntsük rá a túrós sajtos masszát, tegyük vissza a sütőbe, de már csak 160-165 fokra. Kb. háromnegyed óra múlva verjünk kemény habot 4 tojás fehérjéből (bevallom, megcukroztam ezt is), kenjük rá a tortára és nyitott ajtajú sütőben szárítsuk úgy 10 percig. A végén folyamatos felügyelet mellett pár percet rá lehet grillezni, hogy egyenletesen megbarnuljon.

Legvégül pedig remélem, mindenki jó gyerek volt és megérdemli a Mikulásos trenderlit:

 

 

 

 

 

 

 

8 komment

Címkék: édes hellókarácsony nemegytál hellóhanuka

A bejegyzés trackback címe:

https://1taletel.blog.hu/api/trackback/id/tr75808284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lace 2008.12.06. 23:24:46

Nagyon klassz lett a sütid. Le is mentem ezt a variációt is. Egyébként én is ismerem - még az Eszter blogja előtt.
Nincs ezzel semmi probléma.

Fűszeres Eszter · http://fuszereslelek.blogspot.com 2008.12.07. 08:30:42

Tuti biztos, hogy nagyon régen sütik.
Én egyszer találtam fel egy igazi saját receptet, szerencslre nem írtam oda, hogy az enyém, mert az első kommentek között Horasz közölte, hogy ez a recept neki az egyik kedvence.
Hát, ennyit a feltalálásról :-) Pedig annyira örültem...

ekkerjoz 2008.12.07. 08:56:49

Nekem is hasonló sütim van, kekszmassza helyett "bóti" gyümölcstorta lappal (restellem, de ha az ember lusta...) A tojáshabba is keverek kevés citromlevet, keményebb habot kapok.

Lövenberg Balázs · http://karma.blog.hu 2008.12.07. 12:07:46

naja, ilyen egyszerű és klasszikus recepteknél nehéz hűde eredetinek lenni, azért is írtam csak annyit, hogy még nem hallottam mástól.
Persze annyira nem vagyok lelkiismeretes, hogy rá is kerestem volna :)
Amúgy nővérem egy lelkes barátnéja egy időben komolyan foglakozott azzal, hogy mi a helyzet a receptek terén a szellemi alkotások jogával. Az E-80 torta kapcsán merült fel a téma, Auguszt vs. Daubner.

ekkerjoz · http://anyafold.blog.hu 2008.12.07. 22:16:02

Hát, szerintem egy recept soha nem lehet szellemi alkotás, sokkal inkább a gazdasági jog alá kellene tartoznia, mint a szabadalmaknak.
Szellemi alkotás legyen vers, dal, zenemű.
De mi a helyzet a borokkal...?
:)
süti beállítások módosítása